Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که این کشور از «آتش‌ بس پایدار» در غزه، به این شرط که...

انگلیس برای حمایت از آتش‌ بس در غزه ۲ شرط گذاشت  

بورس24 : ریشی سوناک روز چهارشنبه در نشست هفتگی پرسش‌ از نخست وزیر در مجلس عوام ادعا کرد: کسی مایل نیست که درگیری‌ها (در غزه) برای لحظه‌ای ادامه پیدا کند. ما فورا به وقفه‌های بشردوستانه بیشتری نیاز داریم تا تمام اسرا خارج و کمک‌های نجات‌بخش به داخل غزه منتقل شود تا رنج مردم فلسطین را تسکین دهد.

نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که این کشور از «آتش‌ بس پایدار» در غزه، به این شرط که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از پرتاب موشک به سمت اسرائیل دست کشیده و تمام اسرای اسرائیل را آزاد کند، حمایت می‌کند.

به گزارش ایرنا، ریشی سوناک روز چهارشنبه در نشست هفتگی پرسش‌ از نخست وزیر در مجلس عوام ادعا کرد: کسی مایل نیست که درگیری‌ها (در غزه) برای لحظه‌ای ادامه پیدا کند. ما فورا به وقفه‌های بشردوستانه بیشتری نیاز داریم تا تمام اسرا خارج و کمک‌های نجات‌بخش به داخل غزه منتقل شود تا رنج مردم فلسطین را تسکین دهد. 

وی مدعی شد: ما به طور پیوسته اعلام کردیم که از برقراری آتش‌بس پایدار، به این معنا که حماس از پرتاب موشک به اسرائیل دست بکشد و تمام اسرا را آزاد کند، حمایت می‌کنیم.

نخست وزیر انگلیس در پاسخ به سوالی درباره علت رای ممتنع این کشور به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل درباره آتش‌بس فوری در غزه ادعا کرد: ما عمیقا نگران پیامدهای ویران‌گر جنگ غزه هستیم. افراد زیادی جان خود را (در این باریکه) از دست داده‌اند و من این موضوع را در گفت‌وگوی تلفنی با نتانیاهو (نخست وزیر رژیم صهیونیستی) مورد تاکید قرار دادم.

گفتنی است که مجمع عمومی سازمان ملل دیروز (سه‌شنبه) قطعنامه‌ای را با رای مثبت ۱۵۳ عضو خود یعنی اکثریت قاطع آرا تصویب کرد که خواستار آتش بس فوری بشردوستانه در غزه و همچنین آزادی فوری و بدون قید و شرط همه اسرا شده است. انگلیس مهمترین متحد آمریکا و کشورهایی همچون آلمان، ایتالیا، هلند و اوکراین به این قطعنامه رای ممتنع دادند.

سوناک با بیان اینکه انگلیس برای انتقال کمک‌های امدادی بیشتر به غزه تلاش می‌کند، مدعی شد: وزیر امور خارجه در حال انتصاب یک هماهنگ‌کننده در امور بشردوستانه است و من در تماس با نتانیاهو تاکید کردم که گذرگاه «کرم ابوسالم» را باز کند تا کمک‌های امدادی بیشتری وارد (غزه) شود.

نخست وزیر انگلیس ادامه داد: ما همچنین در حال بررسی کریدورهای دریایی هستیم، کاری که انگلیس به خوبی می‌تواند هدایت کند و من به شما اطمینان می‌دهم که برای انتقال کمک‌های امدادی به افراد نیازمند (در غزه) به‌طور شبانه‌روزی کار خواهیم کرد.

این درحالی است که ساعاتی پیش وزارت امور خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور در اقدامی هماهنگ با ایالات متحده آمریکا، تحریم‌های جدیدی را علیه مسوولان و حامیان مالی حماس و جهاد اسلامی وضع کرده است. این دومین دور تحریم‌های هماهنگ دو کشور علیه عناصر وابسته به حماس، از آغاز عملیات طوفان‌الاقصی است.

منبع خبر: ایرنا

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24